درباره بهار گردشگری

موسسه آموزش عالی بهار اولین برگزارکننده دوره های MBA ،DBA و Post DBA در سه حوزه ی گردشگری، هتلداری و گردشگری سلامت. و مجری برگزاری دوره های رسمی گردشگری. دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و سازمان میراث فرهنگی.

اطلاعات تماس
آدرس :تهران، خیابان شیخ بهایی، شهرک والفجر، خیابان ایرانشناسی، خیابان شهرداری، بنیاد ایرانشناسی،ساختمان تحصیلات تکمیلی، طبقه دوم،دفتر آموزش های گردشگری و هتلداری بهار
info[ @ ] bahartourism.com
02188735566
02188740058
Follow Us
کارمند پذیرش هتل

معرفی شغل رسپشن در هتلداری

در این مقاله به دلایل اهمیت شغل رسپشن در مدیریت هتلداری خواهیم پرداخت.

رسپشن یکی از شغل هایی است که کسانی که از رشته هتلداری فارغ التحصیل می شوند می توانند در آن به فعالیت بپردازند.
رسپشن دارای وظایف زیادی است که از جمله می توان به راهنمایی مهمانان،رزرو اتاق،رسیدگی به امور مهمانان اشاره کرد.
مودب بودن و داشتن روابط عممی قوی دو ویژگی جدا نشدنی این شغل است و کسی که در این سمت مشغول به کار است باید بتواند با مهمانان ارتباط برقرار نماید و شرایط راحتی آنها را مهیا سازد.
از آنجایی که نوع رفتار رسپشن در جذب مسافر بسیار تاثیرگذار است اصولا این افراد از بین کسانی انتخاب می شوند که آموزش هتلداری لازم را گذرانده باشند و بدانند که نوع رفتارشان چه تاثیری در رونق هتل دارد.
منظور از آموزش هتلداری برای یک رسپشن آموزش چکونگی خدمت رسانی به مهمانان، چگونگی مواجهه با چالش ها در هتلداری،آموزش خدماتی که مدیریت هتلداری را آسان تر می نماید،آموزش نرم افزار های کاربردی و…. می شود.
یک رسپشن نیاز به آموزش هتلداری دارد چرا که باید بداند چه روش هایی موجب جذب گردشگران می شود چرا زمانی را برای خوشحالی مهمانان باید صرف کرد و چرا خاطره سازی برای مهمانان از ارزش بالایی برخوردار است.
هر فردی برای شروع به کار در این شغل باید تحقیقات لازم در مورد این شغل را انجام دهد و نرم افزارهای مورد نیاز را آموزش ببیند،یک زبان به عنوان زبان دوم بیاموزد،اطلاعات خود را از دفترداری و حسابداری بالا ببرد و فن بیان خود را افزایش دهد.
متصدی پذیرش بهتر است که با روانشناسی آشنایی داشته باشد چرا که مهم ترین بخش کار آن ارتباط با افراد است و اگر به فرهنگ های مختلف نیز آشنایی داشته باشد راحت تر می تواند به مهمانان خدمت رسانی نماید.
هم چنین متصدی پذیرش باید صبور باشد و بتواند در لحظات بحرانی آرامش خود را حفظ نماید و با خونسردی مشکلات را حل نماید.
تمامی اموری که به ورود و خروج گردشگران مربوط می شود به عهده کارمندان پذیرش است و هم چنین کارمند پذیرش باید نیازهای مهمانان را که به آنها منتقل می شود با دیگر پرسنل در میان بگذارد و به آنها رسیدگی شود.مسافران انتقادات و پیشنهادات خود را به متصدی پذیرش می گویند و او باید به آنها رسیدگی نماید و سعی در رضایت مسافران داشته باشد.رسپشن هنگام تحویل اتاق به مهمانان باید توضیجات لازم را به آنها بدهد تا مهمانان دچار مشکل نشوند و چنانچه سوالی داشته باشند باید بتواند پاسخگو باشد.
این سمت یکی از اصلی ترین بخش های هتلداری می باشد چرا که اولین فردی است که مهمانان با آن در ارتباط هستند و به همین دلیل در مدیریت هتلداری نیز باید به آن توجه ویژه ای قائل بود و برنامه هایی برای انگیزه بیشتر کارمندان این بخش داشت.